– Vi har alltid mange påmeldte til TINE Fotballskole, og vi vet at mange familier planlegger ferien etter når fotballskolen arrangeres. Det er en fantastisk måte å få ungene i aktivitet, og samtidig la unge trenertalenter få prøve seg, sier Hans Petter Nyberg.Allerede før TINE Fotballskole 2017 sparkes i gang, viser tallene at nesten 1,2 millioner barn og unge har deltatt så langt. De populære deltakerpakkene inneholder både t-skjorte og sekk, og i år har den gjeve jubileumsdrakten fått en farge som er et 20-årsjubileum verdig. – Vi må jo feire skikkelig, og derfor får alle deltakere på årets TINE Fotballskoler en ekstra stilig jubileumsdrakt i deltakerpakken sin, forteller Sponsorsjef i TINE, Ann-Kristin Syversen. Hun sier at TINE ønsker å ta ansvar for barnas helse både gjennom organisert aktivitet, og gjennom å tilby et godt og bredt utvalg av idrettsmat og -drikke. I år lanserer TINE blant annet konseptet Smart Idrettsmat, hvor klubbene får tilgang til gode tilbud på et bredt utvalg varer til kiosk og arrangementer. – Vi er vårt samfunnsansvar bevisst, og TINE Fotballskoler i samarbeid med de lokale klubbene er på mange måter et flaggskip i å få barn og unge i aktivitet, og samtidig sikre at både utøvere og tilskuere har et godt og bredt tilbud å velge fra når de har behov for litt påfyll, sier hun.