LOGO

Så mange som mulig - så lenge som mulig  
- så god som mulig

Velkommen til Sparebank 1 Østlandet Miniliga Cup

Lørdag 28.september 2019 – påmeldingsfrist: 15.09.2019
Stor GRATIS høstturnering for de yngste, Jenter og gutter født 2014 - 2013 - 2012 - 2011
3 kamper for alle, kamplengde 20 minutter. Komprimert kampoppsett innenfor en tidsramme på ca 2 timer.
OBS! J/G-2012 spiller 5er
Spill i tidsrommet 08.30-18.00 - alle kamper på kunstgress på Prestrud fotballanlegg.
Premie til alle spillere.

Påmelding gjør du HER

Hovedsponsor

Påmelding / Deltagerkort

PÅMELDINGSAVGIFT

Påmeldingsavgift for deltagelse kr. 2500,- pr. lag betales ved ONLINE PÅMELDING.
Dersom du ikke kan legge ut for ditt lag ved påmelding. Send oss følgende opplysninger;

(Husk at jeg må ha ALLE Faktura-opplysninger)

Vi ønsker å melde på følgende lag fra krets……

  • Klubbnavn, klasse og antall lag.
  • Fullt navn på betaler: Klubb eller person
  • Full adresse. Gatenavn, nummer og postnummer, poststed
  • Mailadresse for regningen
  • Kontaktperson med mobilnummer

 

DELTAGERKORT
Deltagerkort omfatter 6 måltider og 2 overnattinger.
Deltagerkort kr. 850 pr. spiller og for 2 ledere MÅ betales.
(Også andre voksne/foreldre som følger laget kan benytte seg av tilbudet om deltagerkort)

Fristen for innbetaling av deltagerkort er 1 mnd før cupstart.
Innbetaling skjer IKKE ONLINE.
Innbetalingen skjer direkte til STORHAMAR FOTBALL, Konto 1822 13 88379.
Innbetalingen merkes med; Cupens navn, lagets navn, og antall deltagerkort.

Overnatting og bespisning A-KAT B-KAT C-KAT D-KAT E-KAT
Kveldsmat fredag X
Overnatting fredag - lørdag X
Frokost lørdag X
Lunsj lørdag X
Middag lørdag X
Overnatting lørdag - søndag X
Frokost søndag X
Lunsj søndag X
PRIS PER PERSON 850,- 625,- 450,- 400,- 400,-

Overnatting

Deltagerbånd omfatter Mat og Overnatting

Overnatting skjer på følgende steder;

Wang Toppidrettsskole, Kornsilovegen 54 v/CC Amfi
200 meter fra baneanlegget

Blåveisen Barnehage, Oline Holtmoens veg 96, 2316 Hamar
50 meter fra baneanlegget

Vestenga Barnehage, K.O. Bjerklis veg 3, 2316 Hamar
50 meter fra baneanlegget

Skolen og barnehagene er ledige fra fredag kl. 18.00. Utsjekk er senest kl. 14.00 på søndag.

Skoler

Skolene gir en UNIK mulighet til å samle spillere, ledere og foreldre fra ett eller flere lag i samme klubb på samme sted.

Ved ankomst

Lagleder for hvert lag skal levere ferdig utfylt spillerliste til vaktansvarlig ved ankomst til skolen. Spillelista skal inneholde følgende; Lista fås ved oppmøte.

  • Navn på samtlige spillere og ledere som overnatter.
  • Mobilnummer til ansvarlig lagleder.

Vakta henviser til tildelt rom.

  • Sko skal settes i gangen ved inngang til klasserom.
  • Tildelt klasserom ses over sammen med ansvarlig lagleder før rommet tas i bruk.

TIPS: Ta et bilde eller to av klasserommet før bruk. Dersom det skjer ødeleggelser må laget erstatte det. Etter kl. 23.30 natt til lørdag og søndag skal det være fullstendig ro i klasserommene.

Ved avreise

  • Før avreise skal rommet inspiseres sammen med ansvarlig lagleder.
  • Rommet skal ikke forlates før det er i samme stand som ved ankomst. Ser rommet ut som avbildet ved ankomst?
  • Bord og stoler settes på plass. Rommet moppes over (ikke vaskes)
  • Alle eiendeler må tas med.

Inventar (bord/stoler og lignende) skal stå på rommet under oppholdet. Ikke stables på gangen (Dette er i tråd med gjeldende branninstruks) Alle lag skal være utsjekket av rommene senest kl. 14.00 på søndag. (NB: Prestrud og Solvang skole senest kl. 11.30)

Skolene åpner kl. 18.00 på fredag kveld og lagene skal være ute av rommene kl 14.00 på søndag. (NB: Prestrud skole har utsjekking senest kl. 11.30 på søndag) Følgende skoler benyttes for overnatting:

Oversikt over skoler med antall plasser og avstand til baner og bespisning:

Wang Toppidrettskole

Kornsilovegen 54 v/CC Amfi, 2316 Hamar.

160 sengeplasser

Avstand til Prestrud og matservering: 200 m

Barnehager

Barnehagene gir en UNIK mulighet til å samle spillere, ledere og foreldre fra ett eller flere lag i samme klubb på samme sted med flere småroms-muligheter. Hvorfor ikke samles til felles grilling/pizza og sosialt samvær under cupen?

For overnattende i barnehager gis det egen informasjon ved oppmøte på Prestrud. I tillegg sendes det ut et eget vedlegg/instruks for overnattende i barnehagene. Instruksen må gjøres godt kjent for ALLE som overnatter. Ting som blir ødelagt under oppholdet SKAL erstattes av vedkommende lag

Vestenga

K.O. Bjerklisv. 3, 2316 Hamar

plass til ca 50 stk.

Avstand til Prestrud og matservering: 100 meter

Blåveisen

Oline Holtmoensv. 96, 2316 Hamar

plass til ca 50 stk.

Avstand til Prestrud og matservering: 50 meter

Sportell

SPORTELLET (ombygde arbeidsbrakker med senger)

Vi disponerer 90 sengeplasser på vårt «sportell» for mannlige ledere og langveis reisende lag med fly samt foreldre.
Rommene i sportellet varierer fra 10 til 2 sengeplasser pr. rom
Sengene har dyne, pute og alt tilhørende sengetøy.
Du betaler kun kr. 50 ekstra for å få tilgang til dette litt ekstra. (2 x frokost, 2 x lunsj, 2 x middag og seng. Totalt kr. 900,-
På søndag skal rommene på sportellet ryddes. Sengetøy tas av og legges i egen søppelsekk.
Utleverte nøkler til sportell og barnehage leveres inn i sekretariatet ved bana.

DUSJMULIGHET
Klubbhuset har 4 garderober.
Prestrudhallen som ligger på samme sted har 4 garderober
Lagene tildeles garderober
Minner om at garderobene ikke skal benyttes til spillemøter. Ta vare på dine saker. Det er DITT ansvar.
Wang Toppidrettsskole har ikke dusjmulighet.

CAMPINGVOGN
Vi har noen plasser. Pris kr. 250 for helgen

Plassering Type Rom med navn Antall senger Fordeling
Kiosk Brakker Modul 1 6 Ett rom med 6 sengeplasser
Kiosk Brakker Modul 2 6 Et rom med 6 sengeplasser
Kiosk Rom Garasjerom nr.1 13 Ett rom med 13 sengeplasser
Kiosk Rom Garasjerom nr.2 7 Ett rom med 7 sengeplasser
Bane 1 Brakker Madonna 4 2 rom med 2 senger i hver
Bane 1 Brakker Pizzadriver 7 1 rom med 3 senger og 1 rom med 4 senger
Bane 1 Brakker PWC 8 2 rom med 4 sengeplasser på hvert rom
Bane 1 Brakker Eidsiva 8 2 rom med 4 sengeplasser på hvert rom
Bane 1 Brakker Sparebanken 1.etg 6 Første etasje 1 rom med 6 senger
Bane 1 Brakker Sparebanken 2.etg 6 Andre etasje med 2 rom (4 og 2 senger)
Bane 1 Brakker Maxi 4 2 rom med 2 sengeplasser på hvert rom
Bane 1 Brakker Riis city v/bane 1 4 2 rom med 2 sengeplasser på hvert rom
Bane 1 Brakker Edvardsen 6 Ett rom med 6 sengeplasser
Bane 1 Brakker Plan Auto 4 2 rom med 2 senger i hver
Bane 1 Brakker Riis City v/bane 2 5 Ett rom med 5 sengeplasser
Sum antall sengeplasser 94

Turneringsinfo

Velkommen til Cup

Her finner du informasjon som er nyttig å vite om når du skal være med på Cup. Om du ikke finner det du leter etter kan du ta kontakt med oss eller starte en chat som du finner på denne siden. Bruk også gjerne søk i menyen som du finner på alle cupsidene våre.

Det er alkoholforbud under denne turneringen. Hvis det blir oppdaget spillere/ledere som nyter alkohol på anlegg/skoler eller opptrer beruset på anlegg/skoler, vil laget bli sendt hjem. Vi ønsker også røykfrie arenaene. Vi ber om at ledere og foreldre respekterer det.

Vi tilbyr ikke noen transport i forbindelse med denne cupen.

Turneringsregler

  • Cupen spilles med 36 lag og spilles på 4 kunstgressbaner.
  • Turneringen følger NFF`s kampreglement, der ikke annet er beskrevet.
  • Ingen begrensning på antall spillere pr lag i turneringen.
  • Spillerliste leveres i sekretariatet før første kamp
  • Turneringene etterstreber rene årsklasser. I alle klassene gjelder de samme reglene som i de respektive fotballkretsene for bruk av overårige spillere. Alle spillere skal på forespørsel kunne legitimere sin alder og klubbtilhørighet overfor sekretariatet. Spillere kan kun spille på et lag i turneringen. Dispensasjon kan gis ved spesielle situasjoner. Dette skal klareres med turneringsledelse skriftlig på forhånd. Unntak kan også gjøres ved spesielle situasjoner ift keepere og skader underveis i turneringen. Avklares med turneringsledelse/sekretariat før kampstart.

Særregel

Jentespillere er unntatt denne regelen når prioritert lag er jentelag og lag 2 er guttelag.

Påmeldingsavgift

1800,- pr lag.

TURNERINGSJURY

Turneringens jury består av tre medlemmer fra forskjellige klubber tilknyttet NFF. Disse vil behandle eventuelle tvister:
1. Hans Petter Nyberg, Storhamar Fotball. Leder
2.Torstein Jakobsen
Alle avgjørelser fattet av juryen er endelige og kan ikke ankes

Spilletid

2 x 20 minutter kort pause/sidebytte. Alle lag garantert minimum 5 kamper
A-finaler og A-bronse-finaler spilles 2×25 minutter.

Innbytte

Turneringen tillater flyvende bytter. Spiller som byttes ut skal være helt ute av banen
før spiller som byttes inn entrer banen!

Ball

4er ball i småklassene. Hjemmelaget holder ball.

Mål

Cupen spilles med 7èr mål i 9èr klassene. 11èr mål i G14 klassen

Draktlikhet

Laget som står oppført som bortelag må skifte drakt eller benytte vester. Vester fås lånt i sekretariatet

Fair play

Fair play hilsen før kamp. Fokus på fair play i spillet, medspillere, motspillere, ovenfor dommere og fra sidelinjen!

Avspark

Lag som er ført opp som hjemmelag i programmet tar avspark i første omgang. Bortelag tar avspark i andre omgang.

Poeng

Seier gir 3 poeng, uavgjort gir 1 poeng og tap gir 0 poeng.

Innledende spill

Plassering bestemmes etter følgende regler:

  1. Poeng
  2. (3 for seier, 1 for uavgjort)
  3. Målforskjell
  4. Flest scorede mål
  5. Poeng i innbyrdes oppgjør mellom lag som står likt
  6. Målforskjell i innbyrdes oppgjør mellom lag som står likt
  7. Loddtrekning

Sluttspill

1. Kampene i sluttspillet spilles også med 2×20 min. (A-finaler og A-bronsefinaler- 2×25 minutter)
2. Ved uavgjort etter normal spilletid, avgjøres kampen på;
3. Småjente/smågutteklassen – straffespark, 5 til hvert lag, deretter 1 og 1.

Gule og røde kort

Gult kort i en kamp dras ikke med fra kamp til kamp.
Gult kort gir 5 minutters utvisning. Lagleder er ansvarlig for å passe tiden!
Rødt kort for en enkel forseelse betyr at spilleren utvises fra kampen og må stå over lagets neste kamp i turneringen.
To gule kort i en og samme kamp kvalifiserer til rødt kort og straffes på samme måte som direkte rødt kort.

Protest

Ved enhver protest på forhold under kampen skal dommeren underrettes før dommeren forlater banen eller banens område.

Eventuelle protester skal leveres skriftlig av lagleder, senest 60 min. etter at kampen er ferdigspilt I turneringens sekretariat.
– et lag som ønsker et kampresultat kjent ugyldig, må nedlegge protest
Protestgrunnlag kan være
– lag har benyttet spiller som ikke var spilleberettiget
– Grove feil ved dommerens forståelse av regelverket, men ikke feil i dommerens skjønnsutøvelse.

Ved eventuelle protester på alder må det protesterende lag selv utpeke den eller de spillere det protesteres på. Generell protest på hele laget godtas ikke.

Når protesten leveres, skal det betales et gebyr på 500 kroner. Gebyret tilbakebetales dersom protesten tas til følge. Juryens avgjørelse er endelig.

Saksbehandling
Juryen vil søke å innhente forklaring fra de involverte parter og klubbene pålegges å møte for juryen etter innkalling. Dersom de unnlater å møte vil dette bli brukt mot dem ved avgjørelsen av skyldspørsmålet og straffeutmålingen. Juryen kan innhente rapport fra dommerobservatører i de tilfeller dette er aktuelt.

Trukket lag

Dersom et lag trekker seg før gruppespillet starter vil alle lagets kamper bli satt til 0-3 dersom det ikke lykkes arrangøren å framskaffe et erstatningslag. Et lag som trekker seg etter at spill i innledende serie er påbegynt, skal dette omgående meldes til sekretariatet. Dersom lag trekker seg etter at dette har spilt alle kamper i grunnspillet, vil resultatene bli tellende. Dersom trukket lag er kvalifisert til videre spill i turneringen, kan sekretariatet tilby det beste utslåtte laget i den aktuelle puljen plass i sluttspillet. Videre kan sekretariatet sette inn tapende lag i sluttspillet dersom seirende lag må trekke seg fra turneringen. Ved ujevnt antall lag i puljene, trekkes kampene mot det dårligst plasserte laget i puljen(e) med flest lag ut. Slik at lagene som skal sammenlignes har likt antall kamper.

Premiering

G13: 1 – 2 og 3 plass
J13: 1 – 2 og plass, samt vinner B-finale
J14: 1 – 2 og 3.plass
G14: 1 – 2 og 3.plass, samt vinner B-finale

Værforbehold

Det tas værforbehold. Ved stort snøfall på banene kan banene bli stengt og kamper eventuelt utsatt/avlyst

Kart, baner og parkering

Prestrud Idrettspark

3 stk 11èr kunstgressbaner, og en stk 5èr oppvarmingsbane på kunstgress.


Veibeskrivelse til anlegget

Fra Oslo:
Ta av E6 og sving inn mot Hamar
Følg veien rett fram til første rundkjøring Ta til høyre i rundkjøringen v/CC/Statoil inn i Ringgt.
Følg Ringgata mest mulig rett fram gjennom 2 nye rundkjøringer.
Fortsett veien forbi Hamar OL-Amfi på venstre side og en STOR/HØY kornsilo på venstre side.
Kjør videre samme vei, ned en bakke og sving andre vei til høyre.
Du ser fotballanlegget.

For GPS

Latitude, Longitude: 60.8076769, 11.0325227 Adressen er; K.O. Bjerklisvei 9, Hamar.

Registrering og innsjekk

Innsjekk skjer på klubbhuset ved Prestrud fotballanlegg. K.O. Bjerklisv. 9, Hamar. Åpent fra kl 18.00 – 21.00 på fredag. Her serveres middag m/salat) til alle med A-kort.

Alle overnattende lag med deltagerkort A og B skal møte opp og registrere seg på klubbhuset på Prestrud. VIKTIG informasjon blir gitt og nøkler blir utlevert. Overnattende til barnehager blir fra Prestrud ledet til barnehage. Laget tar selv med nødvendig liggeunderlag, og sovepose til eget bruk.
Overnattende til sportell-løsningen med egne senger bli ledet til sengeplass. Laget tar selv med nødvendig sengetøy til eget bruk.

Sekretariat for spill finner du i bygget ved baneanlegget på Prestrud. Her registreres de lag som ikke har overnatting.

Spillerlister

Det skal leveres spillerliste med navn, nummer på drakt og fødselsår på alle spillere. I tillegg skal listene inneholde informasjon om leder(e) med mobilnr. Spillelisten leveres før første kamp i spillesekretariatet ved banene. Overnattende lag med A og B kort som skal overnatte på skole skal i tillegg levere ett eksemplar av spillerliste til vakt ved skolen ved ankomst.

Klasseinndelinger og kampoppsett

Siste frist for påmelding av lag er 12.april. Kampoppsettet er beregnet å være ferdig ca 10. dager før kampstart og blir mailet til den som har meldt på laget til cupen og i tillegg lagt ut på vår hjemmeside.

Sluttspill

Alle klasser har A og B sluttspill

Antall kamper og tid

Alle klasser får minimum 5 kamper – 2 x 20 min.
A og B-finaler 2 x 25 minutter

Klasseinndeling

Gutter 13 år 9er (født 2006) 9er
Jenter 13 år 9er (født 2006) 9er
Gutter 14 år 11er (født 2005) 11er
Jenter 14 år 11er (født 2005) 11er

Kampoppsett/ Baner

9er lag og 11er lag – Det spilles innledende kamper lørdag frem til kl. 20.00.
11er lagene – G14 spiller i hovedsak sine kamper på Prestrud, Vangbana, Børstad
9er lagene – G13 og J13 spiller i hovedsak sine kamper på Prestrud kunstgress og Rasmussen gressbane.
Alle lag må påregne å være klar til kampstart lørdag kl. 09.00.

Premieutdeling

Pokaler til diverse seirende lag i sluttspillet. 1-2 og 3 plass og vinner B sluttspill (og C-sluttspill hvor det forekommer)

Spill / Spilletid

Cupen spilles for 16 lag
4 lag i hver gruppen.
3 innledende kamper à 2x20 min

De 2 beste i hver pulje til søndagens A-sluttspill
De 2 siste i hver pulje til søndagens B-sluttspill

Søndag:
¼ finale i begge klasser
Vinner til semifinale / Taper spiller plasseringskamp
Vinner av semifinale til Finale. Taper til Bronsefinale
Finale og Bronsefinale spilles 2x25 min

Premieutdeling:
A sluttspill. Pokal til lag 1, 2 og 3
B sluttspill. Pokal til vinner av finale
KAMPOPPSETTET ER KLART CA 14 DAGER FØR CUPSTART
For øvrige regler viser vi til INFO

Mat og allergier

All matservering foregår på en plass. Storhamar Fotballs klubbhus, K.O. Bjerklisv. 9, 2316 Hamar
På klubbhuset vil det alltid stå framme BRØDMAT m/pålegg og drikke for alle med betalt deltagerbånd. Utover det har vi følgende kjernetider for mat;

Middag fredag etter innsjekk 18.00-21.00
Frokost (Lørdag og Søndag) 07.00-10.00 (Brødmat)
Lunsj (Lørdag og Søndag) 12.00-15.00 (Varmmat og brødmat)
Middag Lørdag 18.00-21.00 (Pizza m/drikke)
Pizzatider for DITT LAG oppgis ved innsjekk fredag
Foreldre og andre som ikke har overnatting kan kjøpe matbånd for kr. 400,- (Omfatter 2xlunsj og 2xmiddag)

ALLERGIER
Det er tatt høyde for alternativer for de med GLUTENALLERGI og mat uten svinekjøtt.
Lapskaus er glutenfri (inneholder svinekjøtt).
Fiskeburgere er glutenfrie (Har egne melkefrie).

INN MED MERE FRA MAXITURNERINGEN
Personer med nøtteallergi tar kontakt med kjøkkenansvarlige

INN MED MERE FRA MAXITURNERINGEN

Personer med nøtteallergi tar kontakt med kjøkkenansvarlige

Kontaktinfo

Påmelding og Overnatting

Arild Johansen
Mob: 975 40 801
E-post: arild@storhamarfotball.no

Kampoppsett - Sportslig ansvarlig

Hans Petter Nyberg
Mob: 413 36 098
E-post: hanspetter@storhamarfotball.no

Gjenglemt tøy

Tin Aung Laithang
Mob: 940 51 933
E-post: ltvakok@gmail.com

Drevet av Kompani Kvam © Copyright 2019 Storhamar Fotball