Storhamar Fotball bruker iZettle som kassasystem. I kiosken på Prestrud er det montert:
Alt salg av varer både i kiosken og utstyrsbutikken skal registreres i kassassystemet. Unntak fra dette er ved stor trafikk i forbindelse med cuper, da kan det brukes en reserve betalingsterminal for at køen skal bli mindre. Se nederst på denne siden for info om hvor du finner denne.
Kortleseren er koblet til iPaden via blåtann. Om du opplever at den ikke har kontakt kan du forsøke å slå den av og på. Når du velger Kort som betalingsmetode vil kunden se beløpet i displayet og de kan sette inn kortet og taste PIN-koden. NB: kortleseren leser også "kontaktløse" bankkort. Det betyr at om en kunde som har kontaktløs bankkort holder kortet sitt mot kortleseren kan de betale uten å slå inn PIN-koden eller sette kortet i leseren. (Gjelder maks kr 200,- pr. dag)
Etter at kjøpet er gjennomført (betaling via kort eller kontant er slått inn) får du opp spørsmål om du ønsker å skrive ut eller sende kvittering pr. e-post. Om du velger kvittering via skriver kommer det på kvitteringsskriveren, om du velger e-post får kunden en kvittering på e-postadressen som du legger inn. Det er også mulig å skrive ut en kvittering etterpå (historiske transaksjoner). Det kan være praktisk om en kunde kommer etterpå og ønsker kvittering på et kjøp. Velg "Kvitteringer" i menyen, bla deg frem til dag og tid som kjøpet ble gjennomført og finn transaksjonen. Om det har blitt betalt med kort kan du sjekke med kunden om de siste fire sifrene på kortet stemmer. Velg "del" og skriv ut kvittering eller send som e-post.
Ved kø eller om det er problemer med å bruke iZettle kan reserve betalingsterminal brukes. Du finner denne i skapet rett under iPad'en i kiosken. Husk å sett den til lading etter bruk!